Time zone: America/Montreal [Heure d’été]

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 120 message(s) ]  Aller vers la page Précédent  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Suivant
Auteur Message
 Sujet du message :
Message Publié : Ven Jan 16, 2009 10:00 pm 
Hors-ligne

Message(s) : 322
Il y as pas aussi 75 gr ch pellet dans le Triple 7 = MAGNUM 8)

Sujet du message :
Message Publié : Sam Jan 17, 2009 8:48 am 
Hors-ligne

Message(s) : 622
Voici un bon article sur les pellets magnum.

Hodgdon Triple Se7en Magnum Pellets

By Randy Wakeman

Hodgdon T7 Magnum pellet box. Photo courtesy of Randy Wakeman.
When it comes to the propellants marketed for muzzleloaders, to say that I have invested (spelled “wasted”) many hundreds of hours would be a tremendous understatement. New attempts have appeared regularly; I have done my best to cover all of them as best as I am able: last year’s round-up can be found here: http://www.chuckhawks.com/black_powder_ ... oundup.htm

Since then, not a great deal has changed. Shockey’s Gold and American Pioneer remain horribly erratic in velocity; perhaps the worst performing group of propellants introduced in the last decade. The Black Mag3 that did so well for me is unavailable; MagKor does not return e-mails or phone calls. The curse of unreliable propellants and / or unreliable companies offering them continues to plague muzzleloading. In last year’s round-up, I finished by saying “So, for now, Triple Se7en remains the available solution. If you are in the mood to try a new powder, particularly if your breechplug is extremely filthy, or if you find T7 hard to ignite, I'd say Black Mag 3 is worth your time to investigate.” Now, there is no Black Mag3 to investigate as far as I can determine.

Hodgdon Powder Company excels at distribution; they are able to make their products available solutions: an unavailable solution being no solution at all. That brings us to the latest offering from Hodgdon the “Triple Se7en Magnum” pellets.

When I originally tested pre-production Triple Se7en pellets in a wide variety of muzzleloaders, the velocities were clearly better without exception to the then-standard Pyrodex pellets. By the time retail-packed T7 pellets appeared, though, the 2 pellet performance of T7 was virtually identical to 2 pellet Pyrodex pellet performance. Hodgdon likely did the wise thing, as it has never been Hodgdon allowing or suggesting 3 pellet or 4 pellet loads—but naturally, various manufacturers have promoted just that, and still do.

For starters, let’s look at what Hodgdon promises:

“TRIPLE SEVEN MAGNUMSgive you the capibility to make a longer shot and deliver more energy to the target. If you've shot Triple Se7en products before, you can expect the same easy clean up with no rotten egg smell. Using two Magnums you can achieve an additional 200-250 feet per second (fps). This normally results in muzzle velocities of approximately 2,000 fps.
Hodgdon specifically warns against loading more than 2 pellets per shot. Failure to do so may cause injury or death to the user and/or bystanders.”

That is the exact quote from Hodgdon’s website, including the misspelling of “capability.” Do the new pellets do as promised?

In a word, yes. The velocities are with “250 grain bullets” and “28 inch barrels.” My testing was with a T/C Triumph, with a usable barrel length significantly less than 28 inches. Shooting at 5 feet from the muzzle with .452 Hornady 250 grain SST’s and Barnes 245 grain Spitfires, my average velocity clocked 2039 feet per second.

To offer a bit of perspective, two “50 grain volumetric” equivalent Pyrodex or standard Triple Se7en pellets more often than not get you into the mid-1800 fps range with 250 grain class bullets. Three Pyrodex pellets (contingent on individual gun, components, and ambient conditions) often get you 2150 – 2200 fps with 250 grain class projectiles. Use of two “Triple Se7en Magnum” pellets gets you right in the middle between two and three Pyrodex (or T7) pellets from a MV perspective. As clearly as I can state it, T7 Magnum pellets will very likely net you more than 100 fps at the muzzle vs. standard two pellet loads and also fall short of standard three pellet loads by a similar amount.

Hodgdon T7 pellets and T/C Triumph rifle. Photo courtesy of Randy Wakeman.
I personally would have complete confidence using these pellets in Thompson, Knight, NEF / H&R, and Savage inline muzzleloaders. I absolutely would NOT use them in Traditions, CVA, or Remington imported by Traditions inline muzzleloaders under any circumstances, nor would I expose myself to the added risk of using three Pyrodex or standard T7 pellets in these guns.

Where the added velocity comes from is obvious: a pair of standard 50/50 T7 pellets weighs about 62 grains on my Lyman electronic scale. A pair of T7 Magnum pellets weighs about 75 grains. We are burning about 20% more stuff with the T7 Magnum pellets; that muzzle velocity goes up should surprise no one.

So, I’ll finish by offering up my own feelings on the matter: if I had to hunt with pellets, two Triple Se7en Magnum pellets is what I’d opt for. Hodgdon makes the only pellets that work, anyway.

If I wanted to hunt with a new propellant touted as a “blackpowder sub”—I personally would use weighed charges of T7 FFg loose powder. Weighed charges remain the only way to properly work up a load for an individual rifle and the most accurate.

T7 Magnum pellets are another fine product from Hodgdon. They work just as described, and just as promised. I’m glad for that; there far too many products that absolutely do not. Hodgdon did a very good job with this new release.

Sujet du message :
Message Publié : Sam Jan 17, 2009 1:24 pm 
Hors-ligne

Message(s) : 90
Ca confirme ce que l'on m'avais conseillé et ce que je vous propose à mon tour !!

Dans mon cas, Barnes et Pellets Magnum...
Excellente combinaison! :wink:

Sujet du message :
Message Publié : Dim Jan 18, 2009 9:53 am 
Hors-ligne

Message(s) : 90
dennis a écrit :
Il y as pas aussi 75 gr ch pellet dans le Triple 7 = MAGNUM 8)

Ben oui!!!! J'me suis mêlé avec le "pellet" ordinaire qui ont 50 grains....

Les "Magnum" que j'utilise ont 75 grains......excuse moi de t'avoir induit en erreur! :roll:

Je suis satisfait du tir que je fais avec cette recette mais ça crotte le canon pas mal...ma prochaine scéance de tir se fera avec de la poudre Blackhorn 209 je crois...pour faire des tests...encore :wink:

Sujet du message : Triple 7 Magnum !
Message Publié : Lun Jan 19, 2009 11:01 am 
Hors-ligne

La triple 7 c'est juste la quantitée de gr qui change !

Pellets de 75 grs au lieu de 50 grs mais elle n'est pas plus forte

gr pour gr ! C'est la pellet de de 75 gr qui fait que c'est Magnum !

L' aventage c'est qu'ont peut jouer avec les quantitées de poudres que contiennent les pellets !

C'est intéressant de pouvoir jumeller les pellets , pour faire nos recettes !

J'ai tu bien compris ! Le principe du MAGNUM pour la triple 7

Salut ! 8)

Sujet du message :
Message Publié : Lun Jan 19, 2009 4:22 pm 
Hors-ligne

Message(s) : 1744
'oi dans mon livre une charge magnum c'est 150grs. ou peut être toutes charges en haut de 100grs.
Mais à 110 ou 120grs. pas sur qu'on puisse parler de charge magnum.

Sujet du message : PELLET MAGNUM !!!!!!!
Message Publié : Lun Jan 19, 2009 4:36 pm 
Hors-ligne

Les cie devrais fabriquer des pellets de 150 grs juste d'une pièce !

Là ont pourais dire MAGNUM ! :wink:

Exeemple : Triple 7 de 150 grs

Ou Pirodex : 150 grs ect..... ect....

Ça ferais peut-ètre l'afaire des amateurs de charge magnum en pellet.

Sujet du message :
Message Publié : Lun Jan 19, 2009 5:06 pm 
Hors-ligne

Bonne idée ça...

Sujet du message :
Message Publié : Mar Jan 20, 2009 1:03 pm 
Hors-ligne

L'Dan a écrit :
'oi dans mon livre une charge magnum c'est 150grs. ou peut être toutes charges en haut de 100grs.

Ça dépand de la poudre !

La Black Horn 209 : 120 grs = Magnum

Les autres en général en pellets : 150 grs = Magnum

Suposer en faire l'essais demain !

Salut ! 8)

Sujet du message :
Message Publié : Mar Jan 20, 2009 7:36 pm 
Hors-ligne

dennis a écrit :
L'Dan a écrit :

Ça dépand de la poudre !

La Black Horn 209 : 120 grs = Magnum

Les autres en général en pellets : 150 grs = Magnum

Suposer en faire l'essais demain !

Salut ! 8)

Ben oui t'a raison j'oubliais, pi c'est celle là que je tire avec cette charge... :oops:
Y a des fois comme ça ou on dords sa switch.

Sujet du message : T/C Triumph.
Message Publié : Mer Jan 21, 2009 11:26 pm 
Hors-ligne

T/C Triumph : J'ai tirer avec la B H 209 80 grs de charge et les boulet Shock Wave super glide 250 grs !

C'est un charme grouping de 3/4 à 1'' As des distances de 50 et 100 M

Merveilleux je crois que j'ai poingner la piqûre pas à peut près ! :wink:

Je pense même as laisser de coté la carabine pour remplacer ça par
le poudre noir, pour le gros gibiers ! :D

J'ai été agréablement surpris des résultas ! :shock:

Salut ! À la prochaine ! Den de Varennes . 8)

Sujet du message :
Message Publié : Ven Jan 23, 2009 9:12 am 
Hors-ligne

Message(s) : 1306
L'Dan,

À 120 gr de BH209 et un TC Shockweave de 250 gr, tu clanche le chrono à 2145 FPS. Les pellets de T7 te donne à pein au-dessus de 2050 FPS à 3 pellets. Qu'est-ce qu'une harge magnum ? Pour te dire avoir tiré des série de 30-40 shots à 120 grains certains après-midi, je peux te dire qu'une 300 Win Mag devenait une douceur comparé à ces charges... Raison pour laquelle je n'éxcède que très rarement 100 gr aujourd'hui... Et autant que possible avec un projectile de 200 gr autant que possible...

Sujet du message :
Message Publié : Ven Jan 23, 2009 10:29 am 
Hors-ligne

Little Pirate a écrit :
L'Dan,

À 120 gr de BH209 et un TC Shockweave de 250 gr, tu clanche le chrono à 2145 FPS. Les pellets de T7 te donne à pein au-dessus de 2050 FPS à 3 pellets. Qu'est-ce qu'une harge magnum ? Pour te dire avoir tiré des série de 30-40 shots à 120 grains certains après-midi, je peux te dire qu'une 300 Win Mag devenait une douceur comparé à ces charges... Raison pour laquelle je n'éxcède que très rarement 100 gr aujourd'hui... Et autant que possible avec un projectile de 200 gr autant que possible...

Salut Little Pirate !

Je ne fais pas du tir pour me faire bûcher d'dans !

J'aime ètre confortable et ne pas anticiper le coup !(flincher)

Pour moi c'est un gros facteur qui afecte la précision dans ton tir !

Faut pas étre grisper sur ton arme avant le tir ! L'avoir bien en main OK.

Pour tirer du 300 grs de boulet sa doit prendre env.. 100 grs de B H 209?

Pour un résulta similaire à une charge de 80 grs B H et Shock W 250grs?

Je préférerais un boulet moin pesant et une charge moyenne , et ètre

plus confortable et précis que d'anticiper le recul !

Little Pirate ! Je suis ta ligne de pensée !

Tu parle de projectile de 200 grs et de 100 grs de B H 209

C'est intéressant , cette recette est bonne pour quel distance max...

en étant bien grouper dans ta cible ?

Et quel boulet recomande tu dans le 200 grs ? Et en as-tu fais

l'expérience sur du gibiers ?

Merci ! de partager ton expérience ! :wink:

Salut ! Den de Varennes . 8)

Sujet du message :
Message Publié : Sam Jan 24, 2009 5:44 am 
Hors-ligne

D'ailleurs lorsque j'ai essayé 120grs. de BH au 2e tir le scope est venu me flatter le front.
Par contre quand j'ai tiré sur un buck l'automne passé, avec l'adrénaline j'ai pas sentit grand chose côté recul.
Mais je penche quand même vers votre opinion, 120grs. de BH c'est une charge magnum autant que 150grs. de T7 ou pyrodex.

Sujet du message :
Message Publié : Mer Jan 28, 2009 11:36 pm 
Hors-ligne

Ça dépend toujours du poid du boulet à propulser !

En haut de 250 grs J'imagine qu,il faut augmenter la charge de poudre.

L'ofre et la demande ! :wink:

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 120 message(s) ]  Aller vers la page Précédent  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Suivant

Time zone: America/Montreal [Heure d’été]